Bjerke med "eget" spillprodukt fra høsten!

Skrevet av André Ringelien,  17.06.2014
Artikkelbilde
Bjerkes administrerende direktør Arnlioth Heltberg gleder seg til Bjerke får "eget onsdagsprodukt" igjen.

Til høsten innfører Norsk Rikstoto et nytt spill som vil erstatte V65 på onsdager. Det nye spillet heter V76 og har 50 øres rekkepris.

- Spillet går ut på å finne vinneren i syv løp. På mange måter er det som dagens V75-spill, men det finnes noen viktige forskjeller, kommenterer direktør for Kommersiell Seksjon i Norsk Rikstoto, Carl Fredrik Stenstrøm:
- Det blir bare to premiegrupper – for syv og seks riktige. I tillegg legger vi opp til en Super-Onsdag en gang i måneden, fortsetter Stenstrøm.

Slik blir spillet
a) V76 går ut på å finne vinneren i syv utvalgte løp. Det blir utbetaling for syv og seks riktige. Om ingen klarer syv riktige – eller premien for seks riktige underskrider den grensen Rikstoto bestemmer – så blir det jackpot neste onsdag.
b) V76 vil ha en rekkepris på 50 øre.
c) 60 prosent av omsetningen går tilbake til spillerne. Premiepotten fordeles likt, med 50 prosent til syverpotten og 50 prosent til sekserpotten.
d) I hver omgang legges 5 prosent av omsetningen i en bonuspott, a la V75s jokerpott. Summen i bonuspotten betales ut til den første alenebongen i V76, men er den ikke utløst innen Super-Onsdag i slutten av måneden, legges hele summen i syverpotten når det er Super-Onsdag.

Bjerke har stor tro
- Vi hilser denne lanseringen velkommen. Tidligere var Bjerke-onsdagen ukas desiderte nummer to-arrangement, bak V75. Etter at V65 nå tøffer og går på nesten alle baner, så trenger Bjerke et nytt spissprodukt for å befeste posisjonen som ukas nest viktigste dag. I 2012 hadde V65 på Bjerke en gjennomsnittsomsetning på 5,1 millioner kroner. I 2013 var summen 4,9 millioner, mens vi nå er nede på 4,3 millioner. Jeg er sikker på at V76 vil være med på å gi Bjerke-onsdagen et skikkelig løft, for dette produktet har jeg tro på, sier Bjerkes direktør Arnlioth Heltberg.

Målgruppe
I første rekke er det eksisterende hestespillere som Rikstoto henvender seg til med det nye produktet:
- Bjerke-onsdagen har i mange år vært de faste hestespillernes store dag. Nå forsøker vi å gi dem et produkt som vi har stor tro på at vil øke frekvensen blant sjeldenspillerne – og på sikt være med på å rekruttere både nye spillere og publikummere, sier Carl Fredrik Stenstrøm.
- Vi vil satse på at onsdagsløpene skal holde både sportslig klasse og ha en høyinteressant spillmessig profil. Jeg tror dette konseptet blir en suksess, sier Bjerkes direktør, Arnlioth Heltberg.