Til alle medlemmer - HJEEEELP

Skrevet av Merete Johansen,  02.09.2011
Artikkelbilde

Kjære alle medlemmer – vi har i år fått ferdigstilt en fantastisk flott bane, vi har hatt utrolig bra arrangementer og det har vært lagt ned sinnsykt med arbeid for å komme dit vi er og vi har kommet svært langt og det kan ta helt av og bli et av Norges mest vellykkede prosjekter og anlegg. Alle skryter og det er vel fortjent!

 

 

Vi er i svært kritisk fase – sørpå følges det nøye med hvordan publikumsbesøk/omsetningstall og sportslig kvalitet utvikler seg. Ingen av disse tingene kommer av seg selv og vi må ikke hvile på laurbærene – det er masse jobb igjen. Når det gjelder løpsutskrivningen er styret i Travlaget klar over at den kunne vært gjort bedre, det blir gjort tiltak til neste år og vi tror ansettelsen av ny sportssjef i Totonor gjør at dette vil bli mye bedre, Lisa Fredriksen kommer fra Norsk Rikstoto og hun er om en liten måned eller to på plass i Harstad.

Publikum og omsetning på banen er det vi (Bodø Travlag) som må få til – dette betyr knallhard jobbing fra travlaget i forhold til å tilby publikum attraktive arrangementer; møte dem med et smil og være tilstede og hjelpe til med spill og salg av mat og drikke for at publikum skal trives. Dette er det bare vi og ingen andre som har som ansvar. Vi har hatt synkende baneomsetning på henholdsvis 80 000 første løp, 45 000 andre løp og nå 34 000… Dette er IKKE en ønsket utvikling.  Vi har bare en mulighet igjen i år til å vise at vi kan – og det er til kjøringen neste søndag. Vi må ha masse publikum og vi må ha omsetning på banen.

 

TRAVLAGET TRENGER DERFOR DIN HJELP….

 

For å prøve å spre oppgavene og fordele ansvaret noe bedre enn det vi har fått til hittil, er følgende oppgaver splittet opp og fordelt på navngitte personer. De navngitte personene har ansvar for at oppgaven de er tildelt blir utført og de er ansvarlig for å få tak i det antall folk som trengs. De står fritt til å spørre hvem som helst – både innenfor og utenfor sin stall og sitt miljø. Hovedsaken er at arbeidet blir godt utført.  Om du har lyst å bidra på en av oppgavene nøl ikke – TA KONTAKT MED DEN SOM ER OPPFØRT SOM ANSVARLIG.

Ber om tilbakemeldinger fra de som er ansvarlig at oppgaven er mottatt og hvem som deltar hos “dem” – det skal lages en ordning for motivasjon/premiering bland de frivillige som bistår. Uten dem hadde vi ikke hatt hverken arrangementer eller bane.

 

Oppgavene og ansvarlige finner du her: 110911 - dugnadsjobbing.pdf