Media Award til norsk nettside og norsk annonse

22.05.2009
Artikkelbilde

Under denne ukens verdenskonferanse ble det utdelt Media Awards i flere kategorier innen markedsføring av travsporten. Innslag fra mange land ble påmeldt, og vinnerne ble kåret torsdag i Oslo. To norske nominasjoner vant sine klasser.

Klassene Best photographic advertisement og Best web site ble begge vunnet av norske deltagere. Det var annonsen mange husker fra baksiden av busser med halen til to hester stikkende ut av en hestehenger som vant den førstnevnte klassen, mens trav24.no vant den andre
Her vises alle vinnene: 

 

a)      Best TV of film advertisement

 

WINNER - France – ‘Une Rêve Commun’


b) Best photographic advertisement

WINNER - Norway – ‘Bus AD’

c) Best TV show or documentary

WINNER - New Zealand – ‘Hot to Trot – The Paul Nair Story’

d) Best poster


WINNER - France – ‘Exaltant’

e) Best magazine article


WINNER - United States – ‘Old Friends’

 

The committee wishes to extend special commendation to New Zealand for their entry.

The committee wishes to extend special commendation to Finland for their entry.

f) Best photograph – racing action

 

WINNER - France – Christian Richard – “Race”

g) Best photograph – still

 

WINNER - USA – Michael A. Lisa – ‘Driver’

h) Best website

WINNER - Norway – www.trav24.no

 

The committee wishes to extend a special commendation to Australia for their entry.

 

 

i) Best newspaper article

WINNER - New Zealand – ‘Shaw Reins Ultimate Race’