Bedrifter kjøper seg inn på Folkehesten

Skrevet av Erik Håkonsen,  22.09.2011
Artikkelbilde

Ansatte i Hydro Aluminium i Norge og Sverige har slått seg sammen og kjøpt 24 andeler (2 i hver hest i Folkehestene 2012).
- Det er ikke helt tilfeldig at vi valgte andeler i alle hestene, sier Gunnar Svensson, administrerende direktør i Hydro Aluminium Profiler AB.

- Ved å være med på alle hestene er vi jo sikre på å bli vinnere av Folkehesten 2012 og får være med på deres 100.000,- kroners party eller hva det nå er dere vil finne på, sier Gunnar Svensson.

Prosjektleder i Folkehesten, Kim Are Sveen, oppfordrer andre bedrifter til å tenke i samme baner som det Hydro gjør. I Hydro sin eierkonstellasjon har flesteparten ikke noe forhold til travsport i det hele tatt.
- Vi håper at deres eierskap i Folkehesten vil bidra til å skape mye moro på en ny sosial arena for bedriftens ansatte, sier han i en uttalelse.