- En fantastisk travdag

Skrevet av Rolf-Henning Pedersen, Equus,  16.06.2015
Artikkelbilde
B.B.S. Sugarlight og Fredrik Solberg er flotte ambassadører for norsk travsport, sier DNT-leder Atle Larsen. Foto: Rolf-Henning Pedersen

- Det er på dager som Oslo Grand Prix-søndagen man virkelig er stolt av å være leder for norsk travsport. Og det er på slike dager man ser mediepotensialet til travet, sier DNT-leder Atle Larsen.

 

- En fantastisk travdag
- Det er på dager som Oslo Grand Prix-søndagen hvor du virkelig er stolt av å være leder for norsk travsport. Og det er på slike storløpsdager hvor du ser mediepotensialet til travet, sier DNT-leder Atle Larsen.
Bare 15 minutter etter at B.B.S. Sugarlight var i mål hadde VG og Dagbladets nettsider store oppslag om den første norske seieren i Oslo Grand Prix siden Steinlager i 2005. Aftenposten, 100 % Sport (hvor alle de største regionavisene er samlet), NTB og en lang rekke lokalaviser med Fredriksstad Blad i spissen fulgte alle etter. Både på nett og i større oppslag i trykte medier dagen derpå. NRK 1 sendte en time direkte fra OGP-festen, Dagsrevyen hadde oppslag om B.B.S. Sugarlights triumf og NRK Østfold fulgte opp mandag med nytt tv-innslag.
- Å se måten Fredrik Solberg markedsførte travsporten på var fantastisk, likeså at hestesportens eget informasjonsselskap Equus raskt og effektivt fikk ut både bilder, saker og bakgrunnsmateriale til alle mediene som omtalte løpet.
Perfekt kobling
- Det er akkurat en slik kobling vi trenger for å nå ut til den delen av befolkningen som ennå ikke vet at travsporten er fantastisk, legger Larsen til. Han ser fram imot neste gang B.B.S. Sugarlight og våre andre stjerner skal ut i løp igjen.
- Jeg merker at det er en helt annen spenning og optimisme i travmiljøet enn på meget lenge. B.B.S. Sugarlight, Support Justice, Papagayo E. og Lannem Silje har fått interessen for travet fram igjen, og bak følger en rekke hester som står klar til å overta. Jeg gleder meg til fortsettelsen, sier en entusiastisk DNT-leder Atle Larsen.
B.B.S. Sugarlight er en flott ambassadør for norsk travsport, sier DNT-leder Atle Larsen. Foto: Rolf-Henning Pedersen

Bare 15 minutter etter at B.B.S. Sugarlight var i mål hadde VG og Dagbladets nettsider store oppslag om den første norske seieren i Oslo Grand Prix siden Steinlager i 2005. Aftenposten, 100 % Sport (hvor alle de største regionavisene er samlet), NTB og en lang rekke lokalaviser med Fredriksstad Blad i spissen fulgte alle etter. Både på nett og i større oppslag i trykte medier dagen derpå. NRK 1 sendte en time direkte fra OGP-festen, Dagsrevyen hadde oppslag om B.B.S. Sugarlights triumf og NRK Østfold fulgte opp mandag med nytt tv-innslag.
- Å se måten Fredrik Solberg markedsførte travsporten på var fantastisk, likeså at hestesportens eget informasjonsselskap Equus raskt og effektivt fikk ut både bilder, saker og bakgrunnsmateriale til alle mediene som omtalte løpet.

Perfekt kobling
- Det er akkurat en slik kobling vi trenger for å nå ut til den delen av befolkningen som ennå ikke vet at travsporten er fantastisk, legger Larsen til. Han ser fram imot neste gang B.B.S. Sugarlight og våre andre stjerner skal ut i løp igjen.
- Jeg merker at det er en helt annen spenning og optimisme i travmiljøet enn på meget lenge. B.B.S. Sugarlight, Support Justice, Papagayo E. og Lannem Silje har fått interessen for travet fram igjen, og bak følger en rekke hester som står klar til å overta. Jeg gleder meg til fortsettelsen, sier en entusiastisk DNT-leder Atle Larsen.