Opprettelse av eFaktura

Skrevet av Økonomiavdelingen,  30.03.2017
Artikkelbilde

Har du ikke registrert deg som mottaker av eFaktura fra Det Norske Travselskap? Her finner du informasjon om hvordan det registreres.

I 2014 innførte Det Norske Travselskap fakturagebyr på tilsendte papirfakturaer. Det ble da samtidig laget tilbud om eFaktura. Det er nå 791 aktive avtaler, men fortsatt er det mange som mottar faktura på papir med gebyr. Ønsker du å slippe dette, kan du enkelte opprette avtale om eFaktura fra Det Norske Travselskap.

Dette er noe du selv må registrere i din nettbank. Innlogget i din nettbank finner du valget som heter eFaktura. Søk opp Det Norske Travselskap under eFaktura tilbyder og følg den anvisningen som kommer fra din nettbank. Registrerer du din epostadresse i din nettbank vil du motta epost når du har mottatt eFaktura fra Det Norske Travselskap med beskjed om at denne må godkjennes i din nettbank. Du vil og finne fakturagrunnlaget i din nettbank. Hvor og hvordan varier fra bank til bank, så finner du det ikke må banken gi deg informasjon om hvordan du skal finne dette. 

Du trenger eFaktura-referansen som er ditt kundenummer. Har du flere kundenumre må du lage en avtale for hvert kundenummer. Totalt må det være 9 sifre så har du et kundenummer som f.eks. består av 4 sifre settes det antall 0’er foran slik at det blir totalt 9 sifre. 

Det tar ca 2-3 arbeidsdager fra avtalen er godkjent hos NETS til den er sendt videre til Det Norske Travselskap.

For utbetalinger fra Det Norske Travselskap er det viktig at korrekt kontonummer er registrert, dette må meldes skriftlig med signatur. Bruk gjerne vårt kontobrev.