- Gjennom den nye avtalen når V75-sendingene ut til et potensial på 2,4 millioner seere, sier Norsk Rikstotos salgssjef, Anders Johansen.
Fram til nå har VG vært Rikstotos samarbeidspartner hva gjelder å formidle V75-løpene på lørdager og onsdager. Nå er det Amedia som overtar stafettpinnen:
- Vi vil passe på å takke VG for et lang og godt samarbeid, men nå var tiden inne for et bytte. Gjennom den nye avtalen når Rikstoto en annen og mer relevant demografisk målgruppe. Vi tetter de fleste hullene på norgeskartet, og vi har stor tro på at denne avtalen vil gi oss mange nye kunder og mange nye seere, fortsetter Anders Johansen.
Nettavisen er motoren
Nettavisen er motoren i Amedias utvidede satsing på trav og sportsspill:
- Avtalen gir åpen distribusjon fra Nettavisen (www.nettavisen.no/trav ) med V75 på onsdager og lørdager for alle lesere. I tillegg vil sendingene være mulige å få tilgang til for alle Amedias digitale abonnenter i 73 ulike aviser/nettaviser ( www.direktesport.no) , understreker Anders Johansen. At V75-sendingene nå kan komme ut til publikum via lokalavisene/lokale nettsteder gjør at produktet vil oppfattes som nærere og mer relevant gjennom lokal distribusjon. Vi vil få økt synlighet, og det er kjempeviktig i en tid hvor konkurransen om folks fritid og spillvaner er tøffere enn noensinne, sier salgssjef Anders Johansen i Norsk Rikstoto.
- Vi gleder oss veldig til å komme i gang og ser et stort potensial i å få V75-sendingene ut til et bredt univers av medier, sier Nettavisens Kurt Leirvåg – en av de hovedansvarlige for at en ny avtale med Rikstoto nå er på plass.