International Media Awards 2019

Skrevet av Marius Lundstein,  11.03.2019
Artikkelbilde
International Media Awards 2019. Foto: Svensk Travsport

Under World Trotting Conference i Stockholm i mai avholdes International Media Awards. 

International Media Awards er en del av World Trotting Conference som skal avholdes i Stockholm i mai. Konkurransen vil bli avholdt gjennom ni ulike kategorier, og programmene, annonsene eller bildene må ha blitt publisert i perioden 1. januar 2017 og 31. desember 2018. DNT nominerer norske kandidaterer til konkurransen, og Svensk Travsport, som arrangør av verdenskonferansen, vil velge tre finalister i hver kategori. Basert på disse finalistene vil medlemmer av International Trotting Association gi sin stemme. 

KATEGORIER

  • Beste nyhetsartikkel: gjelder for artikler som omtaler arrangementer, travløp, løpsnyheter osv., som er publisert daglig/ukentlig i avisutgaver og/eller på web. 
  • Beste magasinartikkel: gjelder for lengre artikler publisert på nett eller i magasiner/blader. 
  • Beste fotografi: bilder/fotografier, som ikke er redigert gjennom bruk av datamaskinelle spesial-effekter, foruten de verktøy som klargjør/synliggjør emnet på bildet. Forslag sendes inn med en 8-10 tommers utskrift, sammen med en høyoppløselig, digital versjon av fotografiet (mimimum 300 dpi jpg-fil). 
  • Beste annonse (printet eller web-basert): gjelder for annonser som promoterer travløp, avls-virksomhet eller annen aktivitet som er realtert til travkjøring og/eller avling av travhester. Forslaget sendes med en elektronisk PDF-versjon av annonsen. 
  • Beste video- eller filmannonse (onlinevideo inkludert): gjelder for video eller film-baserte annonser av travkjøring, avling eller annen type aktivitet relatert til travsporten. Forslag sendes med en DVD eller en link via epost til videoen/filmen, og et kort sammendrag av hva formålet med den er. 
  • Beste TV-program eller dokumentar (online og/eller kringkastet): For tv-programmer som er sendt via kringkasting eller internett, enten av lang eller kort karakter. Programmet skal ikke inneholde reklame. Forslaget sendes med en DVD eller link via e-post til programmet, inkludert et kort sammendrag av formålet med den. 
  • Beste plakat: gjelder for plakater som er brukt for å markedsføre travkjøring, avling av travhester eller annen travsport-relatert aktivitet. Forslaget sendes med den faktiske plakaten, samt en elektronisk PDF-versjon. 
  • Beste nettside: gjelder for bedrifter, organisasjoner eller ikke-komeriselle aktører som vises på internett. Forslaget sendes med link til nettsider. 
  • Beste sosiale medie (NY KATEGORI): gjelder for demonstrert fortreffelighet i bruk av sosiale medier og  innovasjon. Forslaget sendes med et sammendrag av de sosiale medie-verktøyene som brukes, koblinger til disse og relative målinger av rekkevidde og påvirkning. 

KONKURRANSEREGLER

  • Alle forslag må ha blitt publisert, opprinnelig sendt eller på annen måte blitt først distriubuert i perioden 1. januar 2017 og 31. desember 2018. 
  • Forslag sendes til det styrende organet i landet der forslaget stammer fra/er publisert. Landet vil da velge ut og sende inn en kandidat i hver kategori. Dette gjøres til vertsorganisasjon 2019, Svensk Travsport. 
  • Forslag sendes til Svensk Travsport innen 1. april 2019. 
  • Svensk Travsport vil velge tre finalisert i hver kategori og nominere disse til the International Trotting Association (ITA) sine medlemmer, som stemmer online. Stemmer gis etter rangering på 5-3-1 på de nominerte. 
  • Hvert ITA-medlem kan bare stemme en gang. 
  • Stemmegivningen starter 1. mai og avsluttes 29. mai 2019. 
  • Forslag fra tidsskrift eller aviser bør inneholde en klar gjengivelse av den opprinnelige artikkelen og en oversettelse til engelsk (hvis skrevet på et annet språk). Broadcast-forslag bør inneholde en kort oppsummering av hva lydsporet inneholder, skrevet i engelsk. 
  • Alle forslag skal inneholde navn, postadresse og epost-adresse på personen som er ansvarlig forfatter eller annen person som er ansvarlig for oppføringen. 
  • Vinneren vil motta et trofè fra verstorganisasjonen, Svensk Travsport. Det vil ikke bli premiert med pengepremier. 
  • Det er ingen inngangsavgift for deltakelse i konkurransen. 

Forslag på norske kandidater bes sendt til DNT innen 28. mars 2019. 

Kontaktperson for Norge: 

Marius Lundstein 
994 90 750 / marius.lundstein@travsport.no 
Det Norske Travselskap